Rozkład dnia

Przedszkole czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 6.30 do 17.00



Posiłki:


• Śniadanie - godz. 8.30 - 9.00
• Obiad - godz. 12.00 - 12.30
• Podwieczorek - godz. 14.30 - 15.00



Ramowy rozkład dnia:

  • 6.30 do 7.45

    Schodzenie się dzieci do przedszkola.

    Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci w tym czytaniem, liczeniem i pisaniem. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje,  ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe. Prace porządkowo-gospodarcze
  • 7.45 do 8.15

    Zabawy według zainteresowań dzieci

    - Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dziećmi i z dorosłymi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych. Praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi. Ćwiczenia poranne
  • 8.15 do 8.30

    Prace porządkowe

    - Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów.
  • 8.30 do 9.00

    Śniadanie

    Doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole
  • 9.30 do 11.30

    Kierowane zajęcia dydaktyczne

    Realizowane według założeń podstawy programowej, wspieranie wielokierunkowej aktywności dzieci poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym jego rozwoju. Zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu kierowane i niekierowane. Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy w jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.
  • 11.30 do 12.00

    Przygotowanie do obiadu

    Czynności porządkowo-higieniczne. Utrwalanie nawyku prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych. Tworzenie sytuacji sprzyjających rozwojowi nawyków i zachowań prowadzących do samodzielności
  • 12.00 do 12.30

    Obiad

    Wdrażanie dzieci do utrzymywaniu ładu i porządku, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych związanych ze spożywaniem obiadu, trzymanie sztućców, nakrywanie i sprzątanie po posiłku oraz celebrowanie posiłku w tym komponowania, praca dyżurnych w grupach starszych
  • 12.30 do 13.00

    Tworzenie sytuacji sprzyjających rozwojowi nawyków i zachowań prozdrowotnych

    Zapewnienie dzieciom różnych form relaksu w sali i w ogrodzie. Gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry badawcze, zabawy w kącikach zainteresowań. Zajęcia muzyczne, plastyczne, językowe, teatralne rozwijające uzdolnienia dzieci. Gry i zabawy ruchowe wspomagające rozwój ruchowy. Zabawy wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka.
  • 13.00 do 14.15

    Organizowanie pobytu dzieci na świeżym powietrzu

    W ogrodzie przedszkolnym, na boisku, w parku itp. gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe itd.). Tworzenie warunków pozwalających na bezpieczną, samodzielną eksplorację otaczającej dziecko przyrody stymulujących rozwój wartości oraz poznawanie wartości i norm odnoszących się do środowiska przyrodniczego. Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola. Tworzenie warunków doskonalących motorykę dużą dzieci oraz warunków zaspakajających potrzebę ruchu poprzez zabawy zorganizowane i spontaniczne. W przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych - stworzenie warunków do aktywności ruchowej w sali gimnastycznej.
  • 14.15 do 14.30

    Czynności porządkowe i samoobsługowe

    Przygotowanie do podwieczorku.
  • 14.30 do 15.000

    Podwieczorek

    Wdrażanie dzieci do utrzymywaniu ładu i porządku, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych związanych ze spożywaniem  podwieczorku.
  • 14.30 do 16.30

    Zabawy i gry dydaktyczne

    Stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca wyrównawcza, indywidualne, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w  małych zespołach, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, rozchodzenie się dzieci. Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe, ćwiczenia grafomotoryczne, prace porządkowe w sali i w półkach indywidualnych. Rozchodzenie się dzieci.

 

Czas od godz. 8.00 do godz. 13.00 przeznaczony jest na działania nauczyciela wspierające rozwój dziecka poprzez realizację celów zawartych w „Podstawie programowej wychowania przedszkolnego”.

 

W tym czasie odbywają się:

  • zajęcia dydaktyczne różnego typu organizowane z całą grupą lub w małych zespołach (realizacja głównego celu dnia wg grupowych rozkładów zajęć i wybranego programu wychowania przedszkolnego) – w wymiarze 1 godz.
  • swobodna zabawa dzieci z niewielkim udziałem nauczyciela – w wymiarze co najmniej 1 godz.
  • zabawy ruchowe, gry, zajęcia sportowe oraz obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze organizowane na przedszkolnym placu zabaw, w ogrodzie, w parku, na boisku – w wymiarze co najmniej 1 godz. ( w grupach najmłodszych – 1 godz.15 min)
  • czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne – czas do dowolnego zagospodarowania przez nauczyciela w wymiarze 2 godz. ( czas ten obejmuje także odpoczynek poobiedni w grupach dzieci 3-letnich i 4-letnich, a także organizowane po głównym posiłku zabawy relaksacyjne oraz poznawanie literatury dziecięcej w grupach dzieci starszych).

 

Ponadto prowadzone są zajęcia dodatkowe:

  • zajęcia religii ( dzieci 6 letnie);
  • zajęcia z logopedii, terapia;
  • języka angielskiego;
  • zajęcia rozwijające uzdolnienia.